Tuesday, April 20, 2010

~~Projek Kitar Semula Komputer~~



 Sedia maklum tentu sudah tahu bumi kita mengalami pemanasan global.Kita haruslah mengambil langkah berjaga-jaga bagi mengurangkan pemanasan ini yang berlaku diseluruh dunia.Sebenarnya,faktor ini berlaku disebabkan sikap manusia sendiri yang suka mengambil jalan mudah tanpa memikirkan kesannya..Dengan itu marilah kita bersama-sama mengurangkan aktiviti tidak sihat ini.
Pada 2 hari lepas saya terbaca artikel En. Remedy yang bercoret ‘Projek Kitar Semula Komputer’ (PKSK).Pada saya hasrat En. Remedy ini bagus kerana menggunakn bahan yang tidak digunakan lagi dikumpul untuk tujuan tertentu.Daripada dibuang begitu sahaja bukankah lebih elok dikitar semula atau dimanfaatkan.Sesetengah masyarakat suka mengumpul bahan terbuang tapi bukan untuk dilupus sebaliknya dibakar.bukankah tidak elok buat bumi kita.Saya menyokong projek En. Remedy ini!!!
Justeru, jika syarikat anda bekerja,di rumah anda atau di organisasi anda mempunyai komputer yang tidak digunakan lagi bolehlah menghubungi En. Remedy.Kepada sesiapa yang merasakan bahan tersebut memakan ruang di pejabat,rumah dan stor bolehlah dimanfaatkan.Ketika ini anda tentu terfikir masalah sewa lori untuk buang barangan komputer rosak di pejabat anda,buang dalam tong sampah atau jual di kedai besi buruk.Selepas ini   anda jangan pening kepala.Jangan bazirkan duit untuk sewa lori.Jangan bazirkan masa dan tenaga anda untuk hantar ke kedai besi buruk.
Perkhidmatan yang disediakan :
1) Pelupusan komputer untuk syarikat dan organisasi.
2) Anda hanya perlu berhubung melalui telefon atau alamat e-mail dan nyatakan berapa jumlah   barangan komputer yang hendak dilupuskan. (Ini bagi memudahkan kami menyediakan pengangkutan serta perkerja)
3) Pihak En. Remedy akan memberikan sebut harga kepada barangan anda mengikut jumlah dan jenis barangan komputer yang hendak dilupuskan.
4) Anda tetapkan tarikh dan masa. (mengikut keselesaan anda)
5) Perkhidmatan pengambilan barangan pelupusan disediakan dan percuma.
6) En. Remedy membayar anda menggunakan wang tunai.
*Menyediakan perkhidmatan seluruh Malaysia.Nyatakan di mana saja anda berada.
*Individu juga boleh menjual kepada  En. Remedy.

Kalau anda berminat jangan lupa menghubungi En. Remedy..Marilah kita bersama-sama menjaga bumi kita dan menyokong hasrat En. Remedy..
~~Bumi Kita,Tempat Tinggal Kita~~
Hubungi En. Remedi : 0166059088 (irwan_alif@yahoo.com)
Post by_PaQ_su from KTB

Post a Comment

Untuk pertanyaan.. Sila tinggalkan comment anda..