Wednesday, April 21, 2010

Dua Bangla Yang Sengal

Gambar Hiasan


Cerite brmula d satu station minyak. D station minyak nie ada 2 org pekerja bangla yg tau cakap melayu skit, omputih skit & bahasa bangla yg sememangnye dia pro. Sorg tu namanye Majid & seorg lg namanye Iqbal.



Pd satu arie berhenti sebuah kete mewah, mercedes utk mengisi minyak. Pemandu kete tu seorg
Pak Arab. Kebetulan pula minyak d pam minyak tu dah abis, nie yg membuatkan Iqbal poning kepalo nak bgtau pd Pak Arab tu yg minyak dah abih. Pak Arab tu lak tak tau sepatah haram bahasa melayu, cuma tau omputih skit & bahasa arabnye ler..

Iqbal
bgtau PakArab tu sambil menyebut "fuel" & dsusuli gerakan memusingkan tangan menandakan minyak abih, tapi Pak Arab tu ternganga tak paham. Iqbal coba lg sekali dgn menyebut "fuel" & disusuli gerakan memusingkan kepala, tapi Pak Arab tu ternganga luas tak paham!!..

Iqbal
tak tau nak wat camner..dia pon gi kat Majid utk menerangkan situasi sebenar. Mereka bercakap dlm bahasa bangla, & bunyiknye cam nie..

Iqbal:
Majid, tolong aku majid, Pak Arab tu tak tau minyak dah abih..
Majid:
ala...ko cakap je la..minyak dah abih...
Iqbal:
dah cakap dah, tapi dier tak paham...aku lak, tak tau cakap omputih.. Yes , No, Alrite & I lap U tau ler..
Majid:
Aku pun tak tau gak cakap omputih...
Iqbal:
ala..ko tolong ler aku..
Majid:
ok...aku tau sikit-sikit cakap arab..

Lalu pergi la..si
Majid kat Pak Arab tu & dgn selamba dek..nye berkata;
"Fuel!, Sodoqallah'hul. .azim",


baruler..
Pak Arab tu paham & teros blahhh...


Post By Ben Kamitheblog

Reactions:

1 comments:

Untuk pertanyaan.. Sila tinggalkan comment anda..