Monday, August 30, 2010

Cara-cara jailbreak iphone ( Hack )


Salam....

Dah lama saya tak update blog disebabkan sibuk dengan smartphone baru. Baru baru nie saya dah berjaya sambar iphone 4G idaman aku selama nie. Disini saya ingin berkongsi kepada siapa siapa pengguna baru iphone untuk mendapatkan application, games dan banyak lagi secara percuma.

Mula2 saya nak bagitau..ape fungsi Jailbreak ?? Kalau tak jailbreak tak boleh ke??

Jailbreak bertujuan untuk :

1. Install Cydia
2. Tukar Theme macam2
3. Dapatkan App percuma@w@rez
4. Macam2 lagi la faedah jailbreak nih



So skang aku ajar korang camne nak jailbreak dalam Windows

Mule2 korang kena ada

blackra1n software ( Dapatkan di sini http://blackra1n.com/ )
Original firmware 3.1.2 (Dapekkan di sini http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/ )
iTunes 9 atau lebih tinggi (Dapatkan di sini http://www.apple.com/itunes/)
USB Cable
Wifi Internet Connection

Ok..mari mulakan....

Untuk tutorial bervideo sila lawati di sini
Hack Our iPhone

1. Mula2 bukak iTunes dan pergi ke summary.. Anda akan nampak "RESTORE". Tekan Shift + Restore.
2. Browse di mana firmware anda yang telah didonlot tadi..
3. Tunggu dan biarkan ia loading sampai siap..
4. Iphone atau iPod Touch korang akan restart banyak2 kali pastu
5. Apabila siap ia akan tanya dalam iTunes nak restore dari backup lama atau tidak.

6. Sekarang bukak blackra1n. Tekan make it ra1n.

7. Tunggu sampai proses blackra1n siap.
8. Install Cydia app dalam device anda.

Siap..






SOS
Hack Our iPhone

Selamat mencuba...

Post a Comment

Untuk pertanyaan.. Sila tinggalkan comment anda..