Saturday, February 4, 2012

Blackberry Info: Penyelesaian App Error 523

Kebiasaan app error 523 disebabkan aplikasi pihak ketiga yang tidak stabil pada sistem operasi berlaku. Ikut tutorial yang ben buat nie. semoga berjaya

Cara penyelesaian:

-Buka bateri blackberry anda selama 30saat dan pasang kembali
-Ketika blackberry anda sedang melakukan reboot sambung blackberry anda ke pc atau laptop kemudian buka application loader dan buangkan/remove aplikasi yang menyebabkan error.

-Atau munggunakan Safe Mode untuk membuang/delete aplikasi error ( Troubleshoot )
-Untuk masuk ke Safe Mode offkan blackberry anda dan tanggalkan bateri dan pasang semula ketika anda memasang bateri proses restart berlaku lampu LED menyala (merah) tekan+tahan backspace (Button Back) sehingga proses booting terpapar. Selepas masuk pada home screen akan tertera pada atas jam screen anda safe mode, kemudian delete aplikasi yang terakhir anda install ( Application ERROR ) kalau tak ingat delete semua aplikasi kecuali aplikasi dari RIM.

-Sekiranya langkah tersebut tidak berkesan error, langkah terakhir adalah dengan melakukan wipe atau format mgunakkan JL_Cmder (Reload Os Blackberry) langkah akan menghapuskan semau data yang sebelum nie dan reload data-data baru.

Post a Comment

Untuk pertanyaan.. Sila tinggalkan comment anda..